Todays Mission...

Idag så har jag fått agera Robert. Ni kanske inte vet, eller så kanske ni gör det, men han har i alla fall hittat en underbart cool och snygg lägenhet med perfekt läge in till stan. Och med utan risk för störande grannar eftersom att det är som en liten utbyggnad från fastigheten (har troligtvis tidigare varit en lokal) så kommer det nog bli ett skönt ställe att bo i.

Han hade inflyttning från den 1a mars, och nu, snart två veckor efter så har han fortfarande inte kunnat göra något med lägenheten. Dom har inte hunnit besikta den, då det är en himmla massa snö på hustaken som de måste skotta bort. Men hur har dom tänkt nu?! En timmes besiktning och dom slipper ha en hyresgäst som inte är särskillt nöjd över hur dom har betett sig.

Robert har försökt att få tag på dom ett antal dagar nu, då han också måste köpa soffor och andra mödler innan dom försvinner, men har något hänt? nej! Så idag så skulle jag försöka få kontakt med hustaks-skottarna och sätta till min bestämda och stränga stämma och se till att lägenheten ska besiktigas, att månadshyran ska reduceras för denna månad och att färgen ska betalas. När jag kommer fram till växeln så säger hon först och främst att jag har kommit fel, jag sitter i Göteborg. Jaha, inte mitt problem tänkte jag och kände hur jag gick in i rollen som en irriterad hyresgäst.

Jag kan lämna ett meddelande om du vill. Jag påstod att jag ringt ett antal gånger och lämnat ett flertal meddelanden utan resultat eller svar. Så lova mig nu att dom ringer idag. Ja, vi får hoppas på det svarar hon. Ditt namn är? Ehh...Robert och jag lämnar ut mitt telefonnummer.

Nu ska de få se på duga när Richar tar till ton. Inte genom att vara upprörd eller skrika, utan att dumförklara dom och med min list och hjärna kunna se till så att min fina får sig det bästa ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0