Popcorn och massor med smör!!!

Gårdagen var en helt underbar ledig söndag. Robert och jag gick upp hyffsat i tid för att titta på...(gissa vad!!!)...Vasaloppet. Blä så tråkigt jag tycker att det är när man ska titta på några människor som åker skidor i timmar, men oerhört mysigt att kunna ligga jämte honom i soffan dom timmarna så självklart kan jag härda ut :P
Iochmed att man blir så där galet kär ibland så kan man inte hålla lopp för dom känslorna. Så igår betedde jag mig lite som en tonåring och började jäklas med Robert genom att kittla honom. Det hela resulterade till att vi senare på kvällen var tvugna att skruva fast ett utav sängbenen som hade brutits av hahaha
Kände efter finnish att hungern kröp fram, men tack vare trötthet så orkade ingen av oss att laga någon mat. Varför inte göra en liten road trip, som alltid, och åka in till Göteborg för en liten lunch och kolla runt inne på Nordstan. Vi åt taccobuffe, letade efter en glasvas att kunna spara pengar i och sedan så satt vi på en bänk utanför Operan och njöt av solen i rädsla om att kunna trilla ner i vattnet.
På vägen hem stannade vi på Bollens hemköp i Bollebygd. Där köpte vi kvällens 5e och 6e Bingolott. Nu ska det vinnas och med tre lotter var så kan det bli rätt kämpigt. Men Lotta svek os igår och efter att ha köpt alla dessa lotter så vann vi 100 kronor, så ingen direkt vinst, utan förlust. Nästa vecka är det nya tag!!!
När vi kom hem var inte energin direkt full eftersom att maten var så god och att vi som vanligt äter tills vi knappt orkar gå. Vi la oss en stund på soffan igen och tittade på ett litet Greys avsnitt. Sedan delade vi av lägenheten i två sektioner. Robert-köket, Jag- vardagsrumm och klädvikning. Det blev en underbar hemmalagad pizza i ugnen och när vi hade tittat klart på Bingolotto så ville vi se på Luftslottet som sprängdes. Ett riktigt bra slut på en underbar triologi, men det var itne det jag ville komma till.
Robert har tidigare pratat om sin talang med att poppa popcorn, så vi hade köpt sådana som man måste poppa i en kastrull. Popcorn och massor med smör, var det enda i stort sett han tjatat om sedan vi köpt påsen. Massor med smör blev det, men också en hel del popcorn haha.
Avslutar kvällen med att somna in jämte min prins, som jag älskar så otroligt mycket.
En fråga till Robert; Hur många superlativ har jag använt mig av nu älskling ;P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0