Piiiiiinsamt!!!!!!!!

Ja, nu när disken är avklarad och köket återigen är i tipptopp så måste jag ju bara berätta något riktigt pinsamt som jag vad med om idag.

Sitter och svarar i telefonen precis som vanligt på jobbet, en helt vanlig arbetsdag...trodde jag! Efter sisådär en 100 samtal så är man ju rätt trött en tisdag eftermiddag och man bara sitter och väntar på att klockan ska röra sig saktare än vad den redan gör.

"Piip" Låter luren och ytterligare ett samtal kommer in. Oj, oj, oj...det var ett språk med en högst obegriplig dialekt. Brukar vara van vid de nordiska språken och de flesta som ringer från våra grannländer brukar prata saktare och mer tydligare, men denna kvinna var både stressad och smått irriterad så här var det no mercy!

Alltås, jag måste be om ursäkt, men min danska är inte den bästa så skulle du kunna upprepa det du nyss sa, bad jag vänligt. Kvinnan blev ännu surare och körde på i en smått lugnare takt. Då och då kom det meningar som jag bara svarade JA på för att det var en helt obegriplig dialekt och jag förstod stundtals ingenting.

När hon en bit in i samtalet skulle ge mig sitt telefonnummer så märker jag, och förstår varför hon blivit så upprörd när jag sa att jag inte förstod hennes danska. Hon är NORSK!!! OMG sååååå pinsamt!!! Jag trodde jag skulle dö och mitt ansikte måste ha lyst upp hela lokalen av rödhet! Man HÖR skillnad på danskar och norskar, och det värsta de båda länderna vet är att bli förknippad med det andra landet. Pinsamt!!!!!

Hahahahahah!!!! Ett gott skratt åt mig själv fick jag dock :P
 ?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0