Nyåret, så som det blev

Ja, nyårsafton började på jobbet, ett långt nio-timmars pass fick jag se fram emot. Goa pengar tänkte jag, vem ringer på nyårsafton? Jo, ungefär halva Sveriges befolkning, IGEN!!! Dagen slutade med att efter 5 timmar ha tagit 120 samtal (vilket man brukar göra på 9 timmar) Så fick jag äntligen gå hem. Precis när jag loggat ut från telefonen så ringer Robert. Han hade haft en underbar kväll på Pattayas strand, med mängder av fyrverkerier och massa folk. Förstå känslan av hundra tusen människor på samma strand och alla firar samma sak. Efter en kort stund bröts dock samtalet, och även om det kändes riktigt jobbigt, så kunde jag ändå känna en känsla av lättnad. Nu var det bara mitt tolvslag kvar som skulle genomföras.
Kommer hem till en lägenhet fylld med Johanna S, Quan, Annie H och husmor Josse. De hade lagat mat, lövbiff med potatisgratäng och sallad. Till maten fick vi dricka smarrig bål. Under tiden jag frächade till mig kom både Johanna Norén och Ärtan hem till mig. När jag var klar så började vi äta. Vi satt en bra stund, men klockan verkade ändå inte gå framåt. Vi stod vid TV:n ett tag och sjöng singstar, ruled it as usual. Sedan var det dags för dans i köket. Flytta på stolar och bord, på med högsta volym, blandat med massa favoriter :) Helt plötsligt var tolvslaget på ingång. Fort ut på balkongen, fram med Astin och se på fyrverkerier. Den disiga natthimlen skymde dock lite, men det gjorde inget, det var inte det jag tänkte på ändå. Annie H utbrister; Du ska ju åka till Robert idag! Åh, så det sprängde i bröstet på mig!
Josse och Annie valde att gå ute en sväng på stan, vilket ni gjorde rätt i! Har dock inte sett röken av någon av dem, men de kryper kanske fram här om ett tag :P Annie H, Johanna S och Quan sover fortfarande i vardagsrummet, och jag fick sista natten själv i sängen. Johanna Norén åkte kort efter ett-tiden och då valde jag att gå till sängs.
Jag vill tacka alla som kom, det var riktigt roligt. När man inte får fira sitt nyår med den man tycker så mycket om, så känns det bra att veta, vilka otroliga vänner jag har. Ni har alla stött mig, ni har fått mig att skratta! Jag tackar er för att ni vill vara mina vänner, och jag vet att dessa band inte kommer brytas!
Ha en underbar början på 2010! Nu vill jag bara ut från min lägenhet, sätta mig på planet, och träffa Robert :)
Happy New Year!!!

Kommentarer
Postat av: Jonis

Tack för igår, det var kul!

2010-01-01 @ 11:35:43
Postat av: Annie

Tack själv!

2010-01-01 @ 17:08:10
URL: http://zoodoo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0