Road trip

Igår efter jobbet tog vi en liten Road trip ut till Kråkered för att jag skulle visa Robert mammas och Tobbes nya hus. Ut i vildmarken kändes det som, snötäckta gårdar, träd och fält. Man kan nog inte riktigt inse hur mycket vinter vi verkligen har om man inte tar sig ut i skogen och ser den orörda snön. Det återuppväcker verkligen alla barnaminnen då man lekte i snöhögar, byggde grottor och lekte bland träden.
Vi kom dock inte så långt. Först och främst kom jag inte riktigt ihåg vägen dit, och så som vi åkte kändes mycket mer komplicerat än sist jag åkte dit. En bil ca hundra meter bort hade kört ner i diket och vi tvingades vända. Efter att vi kört en bit tillbaka så insåg vi att jag inte alls visste vart vi skulle och vi fick åter bege oss in till stan.
Vi stannade vid ICA för att småhandla lite och Robert sprang ut till bilen för att starta upp den så länge medan jag betalade. När jag står där i kassan kom jag ihåg att vi skulle köpa rakhyvlar och av någon anledning så hade de inte dom i den kassan jag valt. Givetvis hängde de i kassan längst bort och jag insåg allt detta när det var min tur. Jag bad om ursäkt och sprang, SPRANG mellan alla människorna, precis som i en film då någon springer helt dramatiskt för att nå någon. Helt utmattat efter mitt maraton kom jag tillbaka till kassan och då säger kassörskan; Jag hade ett paket här! Robert stod bara och asgarvade iochmed att han hade observerat hela händelsen.
Efter allt körande och handlande så var det dags att ta sig hem. Robert lagade ihop en jättegod pastasås med pasta och vi satte oss för att titta på en film. Det blev Allt för min syster, en helt otroligt bra film som jag rekommenderar till alla som känner för att gråta till en film. Sjukt bra och rörande.
Nu ska jag ta mig i kragen och börja dagen. Ska bort till Lea för att ta henne på en promenad och sedan börja jobba.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0