Det där med tvätt och ordet jag...går inte bra ihop

Idag är det tvättdag hos familjen Sperlich-Öhman. Dock som det brukar gå för mig när jag tvättar så är det alltid något problem. Första tvätten blev klar under tiden jag promenarade en stund med Mamma och Lea, samtidigt som jag hämtade ett påslakanset som jag fick i julklapp.
När jag sedan satte i en andra tvätt på 30 grader så började det. Den skulle vara klar efter 20 minuter och efter tjugo minuters gamla Greys-avsnitt tog jag mig ner till tvättstugan. Det var alldeles tyst och jag tänkte, perfekt, nu är den klar.
När jag kommer in så ser jag hur displayen blinkar och att minuterna har stannat på 7 minuter kvar. Vad har hänt nu? första gången jag tvättar med 30 grader, den kanske inte tål det. eller har jag lagt i för mycket tvätt? Men en tröjja och två påslakan borde inte vara för mycket.
Enligt anvisningarna skulle jag hålla in starknappen tills det slutade blinka, men efter några minuters tryckande så hände det fortfarande ingenting. Jag lät det gå en halvtimma till, men fortfarande utan resultat. Det jag har sagt, alltid sagt, är att jag och tvätt GÅR inte bra ihop. Det var alltså inget vanligt tonårssyndrom, eller att man är för lat. Det går bara inte haha
Så nu har jag fått ringa ett center för Borås bostäder som skulle skicka ner någon så fort som möjligt, men om det inte går att laga så tycker jag synd om den stackaren som ska tvätta efter mig :P
Hädanefter är det Öhman som får stå för tvätten så att vi får hem lite rena kläder :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0