Porkig pork

Idag har vi varit och ätit på en av våra favvorestauranger. Det är ett mysigt litet place, byggt på en brygga ut över vattnet där vi sist åt en sån jäkla god måltid. Det var flöskstek med champion/grönpepparsås och potatismos. Som vi minns det smakade det inte idag.
Fläskköttet bestod i stort set endast av senor, vitt fläsk i hela steken. Potatismoset var inget annat än ett pulvermos och såsen bjöd på en del överasskningar, bland annat ett långt, svart Thai-hårstrå och typiskt nog så var det återigen jag som fick det i min mat. Jag slutade äta direkt efter det...
Ikväll blir det nog en lugn kväll som bjuder på lite öl och kanske lite bra musik. Gårkvällens festande tog hårt på mig idag och jag kände en stor smärta i hela huvudet ganska så långt in på dagen.
Hoppas att snön är vit och fin, precis som våra stränder här borta :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0