Två killar i huvudstaden.

Vi har nu lämnat Bangkok för att spendera juldagarna på vita stränder på Koh Samed igen. Ska bli underbart mysigt att bara ta det lite lugnt för några dagar och varva ner från storstadslivet. Det var hektiska dagar i huvudstaden då vi hann med att göra massor med saker. Vi har som sagt gått på museum både för intresse och för att skrämma upp oss lite :P
Slappar i soffan hos Arty och Rose som vi bodde hos i två nätter
Vi har även mött en av Roberts största rädslor, i vitögat. Vi åkte på en snake-farm, den näst äldsta i världen fick vi lära oss. Den var inte vidare stor, men tillräckligt för att få nerverna att pirra i kroppen. Roberts ljusgråa linne var inte så vidare ljust pga av svetten som rann när vi väl lämnat Showen som de bjöd på, då vi satt ca 1 meter från ormarna som de visade upp. Riktigt fascinerad har jag dock blivit av dessa djur. När man tar i dem så känns det som en konstgjord hårdplast som rör på sig. I Koh Chang fick jag ju ha en runt halsen och så vidare rädd var jag faktiskt inte, kom ju på att det faktiskt inte är JAG som är rädd för dessa djur haha
Lite läskigt att sitta en meter från denna som bara flög efter allt som närmade sig...
Även denna var rätt obehaglig...

Och detta med små, gröna ormar i träd är dock något som även jag är rädd för
Under en dag så tog vi även ett besök på gatornas matstånd då vi testade det mesta. Nästan allt friteras och det kändes efteråt kan jag ju säga. Det var både bra och mindre bra maträtter som vi testade men lätt värt det, speciellt när det inte är så dyrt heller ;)
När jag handlar lite mat ;)
Ser det inte bara smarrigt ut?

Robert fick mig även att smaka på mitt livs första granatäpple, och det var ju jättegott!
Vi fick även ta del av storstadens nattliv och vi festade på rätt rejält. Som alltid tar vi ju även ann scenen om det finns någon, vilket det självklart gjorde. Till musiken och folkets jubel gav vi publiken en rejäl show och efteråt fick vi kommentarer som: You two just rock the dancefloor, och, You two are kings! Tackar, tackar, vad kan vi säga? Bästa på det vi gör haha
Min snygga, och underbara pojkvän!!!!
Nu sitter vi på ett av favvoställena på Koh Samed och har haft en liten sol-och baddag. Skönt att få lite färg igen, nu när den förra har flagnat bort. Vi bor i ett jättefint hotellrum och när jag försökte pruta ner priset så fick jag en mordblick tillbaka som bara sa; Don´t Try! Okej, betala vad det kostar hos maffiadrottningen är nog bäst att göra.
Som sagt, Min snygga pojkvän!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0