Do you know DVD??

Hahahah detta är det roligaste som hittills har hänt på 7-11:en OMG hahaha kan inte sluta skratta så fort jag tänker på det. Tack vare skrubbsåren och penicilinkuren som vi båda har fått så har det blivit strängt förbjudet att bada, sola och dricka, vilket vi faktiskt har hållt oss till. Dock så finns det inte så mycket annat att göra på denna sol-bad och partyö som det faktiskt är. Som tur var så har vi tagit med oss ett antal böcker och en kortlek som har hjälpt oss att fördriva tiden med.
Den försvunne prinsen : Franska revolutionen och sökandet efter Ludvig XVII : Marie Antoinettes olycklige son
Underbara bok som jag läser för andra gången, och denna gång ÄNNU bättre!
När vi igår hade läst ett par hundra sidor och spelat ett antal kortspel så var vi uttråkade. Jag var otroligt sugen på att se en film och tidigare har dom haft ett slags hemmakväll där man kan hyra filmer för en kväll. Denna butik är iår stängd så att få tag på en film med ENGELSKT tal och text är praktiskt omöjligt. Vi tog oss till 7-11:en för att finna det vi letade efter vilket blev en rolig historia.
Vi valde mellan två filmer, Eclipse från Twilight-sagan och Piraya. På baksidan om Piraya så stod det endast Thai under language, men vi tänkte att vi skulle fråga ändå. Hon i kassan tittade på mig som om jag var dum i huvudet.
This is DVD, do you know DVD?
Yes I know DVD, but does it have English or is it only Thai?
But this is DVD, it has every language! Just change on remote.
Yes I know but it says here that its only Thai.
Do you know DVD, it has every language.
But can we change it if its only Thai.
Hahaha It has every language!! Do you know DVD?!
Yes, but do you promise its English?
Yes you can trust me, I know DVD, i only watch DVD, it has every language.
Ok!
Sedan pekade hon på Twilightfilmen och menade på om jag inte skulle ha den också- Jag sa nej, varpå hon svarade; Its fun, i´ve seen it, its fun! HAHAHAHA
Ja efter denna diskussion så kom vi hem till rummet, satte i filmen och WHAT?! Only Thai, inte ens en meny för att kunna ändra scen, text eller språk. Only Thai haha
Så hon skämdes när jag kom tillbaka med filmen och bytte den mot Twilight. Självklart inte arg, tyckte att hela diskussionen var härlig haha så hon skämdes :P
Its fun!
Lätt den bästa filmen av de tre som kommit, och är riktigt sugen på att köpa böckerna när vi kommer hem faktiskt! Det blev en underbart mysig kväll och sedan sov jag så gott och kände att kroppen var helt utvilad när jag vaknade i morse.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0