Känner inte igen mig själv

Jag har sedan i tisdags förra veckan, legat hemma och tyckt synd om mig själv, fast synd om mig har det faktiskt varit. Ringde vårdcentralen i tisdags för att jag kände en början på en mycket obehaglig halsfluss. Ville sköterskan lyssna? nej, det låter mer som en vanlig virusinfektion så den ska du kunna vila bort bara. Jaha, tänkte jag, men jag ska inte ge mig så jag ringde ytterligare en vårdcentral. Där sa dom exakt samma sak, och om det skulle bli värre så skulle jag återkomma.

Jag är ganska så erfaren när det gäller halsfluss eftersom att jag har det minst två gånger per år, men jag tänkte att jag skulle följa deras råd. De första två dagarna blev det inte så mycket värre, kände väl att svullnade på lite mer, men ligg bort det tänkte jag bara.

På torsdagen vaknade jag med en sådan svullnad att min hals gick ihop med mitt käkben på den högra sidan. Man såg mandlarna, på utsidan, UTSIDAN!!! Just en sådan svullnad har jag aldrig haft, och när jag sedan skulle ringa mamma så märkte både hon och jag att min röst lät helt förvrängd. Det låter som om att jag har en ballong i halsen, samtidigt som att jag är täppt i näsan. Ja, det finns inget bättre sätt att förklara det på, men rösten låter fördjävligt.

Då ringer jag vårdcentralen igen, och tack vare min röst som också låter som att jag ska börja lipa vilken sekund som helst, och min beslutsamhet så fick jag en tid så att de kunde få se själva vad de fått mig att vänta på. När jag kom fram så var det det första hon sa; Ja, du är ju rätt så svullen. Doh!!! Fick ta något svaljprov och sedan så satte vi oss ner; Ja, jag ser ju här att du är positiv för halsfluss. Doh!!!

Penicilin blev utskrivet och hämtat, och nu har jag legat hemma sedan dess. De förväntade sig att jag skulle bli frisk idag, men det har inte kommit långt än, men förhoppningsvis inom några dagar. Dels för att jag faktiskt saknar jobbet, dels för att Lovisa och jag i slutet av veckan har planer att vi ska åka till pappa och gå på dop. Men framförallt så längtar jag tills jag kan äta igen.

Matintaget har ju inte varit stort. I måndags, helt normalt, tisdags tre rostmackor och en halv paj som jag delade med Robert, i onsdags inget, i torsdags hallonkräm med mjölk, fredags inget, lördags hallonkräm med mjölk, i söndags en macka. Helt sjukt.

Nu ska jag bränna ut lite avsnitt från Kyle XY, sitta i soffan och friskna tilll, jag hatar att vara så här sjuk, men det har jag nog inte varit sedan jag fick operera ryggen, och det var nog i åttan/nian :/

Hoppas ni håller er friskna, och försök inte att skaffa nöff-nöff nu heller :)
//The sick one


Robert fixar i köket :D

Hela den där pajen smällde vi i oss på två personer, sjukt...gott :D


Kommentarer
Postat av: mami

heeeej sjuklingen!!! Har faktiskt köpt en ny tfn men nu när jag fått igång den, funkar det inte att få fram allas tfn nummer!!! kan du inte va så gooo och smsa dina nummer till mig. nu ska jag åka ner och träna med lolla en stund, sen är det hollywood stars hehehe ikväll. puss o kram på dig och krya på dig!!!

2009-09-21 @ 17:42:20
Postat av: Markus

Stackare!! Hoppas du blir bättre snart!

2009-09-21 @ 20:20:36
URL: http://bxb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0