Vad har hänt?

Ja ni, vad är det som har hänt? Mycket, eller nästan bara bra saker den senaste tiden iaf (halsfluss EJ inräknat!).

Förra veckan gick bra, på alla sätt och vis. Fredagen bjöd på personalfest hemma hos Lisen och jag var där lite före hela kalaset börjadet och fick i mig en halv burk oliver :D Sedan kom Dina, Andrei, Annika, Alexandra och Ludde också och joinade oss bland chips, salta pinnar och vin. Ja, jag drack tre glas vin, trots medicinering eftersom att Lisen har en sådan otrolig övertalningsförmåga :P Blev full typ på två munnar, men det är väl helt OK när man knappt ätit på två veckor och tappat 5 kilo!

Lördagen blev det jobb på förmiddagen, sedan hämtade Robert upp mig för en mysig hemmakväll på hans hemmaplan. Det blev en riktig festmåltid av kräftor och vin (jag vet, även den kvällen trots medicin) tack vare grannen, morfar :) Har nog även sett världens sötaste version av Emil i Lönneberga :) Den natten fick jag tydligen, i sömnen, nog på att hunden lekte i sängen med en gris som låter, så jag hade tagit den och ställt den på ett bord med ett kraftigt tag :P

Igår bjöds det på mat här hemma efter jobbet. Det blev också ett sista avsnitt av Svenska Hollywoodfruar, och ett smärtsamt farväl av Anna Anka :( önskar att få höra mer om/av henne i framtiden :) På natten, precis efter att vi lagt oss känner vi hur hela huset vibrerade. Trötta som vi var blev det en snabb ignorering, men kort därpå blir smällarna högre och vi hör hur glas krossas. Första tanken från mig va hemmavåld, hustrumisshandel eller något sånt. Sen så gick vi ut på balkongen och då förstår vi att det är någon som står utanför och kastar upp stenbumlingar på fasaden, och även för att träffa ett fönster som han redan hade gjort. Nyfikenheten växte och vi gick ner i trapphuset. Robert gick lite för nära och blev injagad igen och sedan stod det fyllot där nere och försökte komma in.

Sammhällskänslan kom och vi ringde polisen. Det tog inte lång tid innan det kom en civil polisbil och tog in mannen till fyllecell.

Kvällen ska bju på pizza med lillebror, och sen har jag inga mer planer så det är bara att komma med förslag. Ska ju givetvis titta på säsongsstarten av Desperete Housewifes :D Love it!!!!!

Ciao Bella/Bello


Jag har ju klippt mig också :) lovley, eller hur :)

Jag och Lisen innan "My lipz, my lipzzz is impossible" ;)

Kräftmiddag :) (brukar inte ta bilder från andras bloggar men var tvungen då jag glömt kameran hos Lisen)

Fick även en ny kompis, lilla Wilma, trots att jag tog hennes gris :P

Kan inte sluta älska serien alltså!!!


Kommentarer
Postat av: Annie

Du lever! Du lever! haha du ska vet att jag har var't orolig!

2009-10-07 @ 10:10:44
URL: http://raine1988.blogg.se/
Postat av: Markus

Tackar =) Jo det är fint med mig. Trött som ett as dock. Själv då, börjar få ordning på kroppen igen?

2009-10-08 @ 21:24:20
URL: http://bxb.blogg.se/
Postat av: Markus

ja du har väl inget imunförsvar alls kvar nu? stackare

2009-10-08 @ 22:22:47
URL: http://bxb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0