Utgång i Borås, lunch i Göteborg och fredag den 13:e

Direkt efter jobbet i torsdags, efter att fått kompa en timma drygt, så blev det iväg till Kaptensgatan på Göta. En hop människor hade samlats för trevligheter och för avsked av Robert som snart åker till Thailand och är borta från Sverige i två månader. Efter många gamla låtar, lite vin och snack så tog vi oss ner till XoY för ännu mera festande. Det blev mycket dans och många kära återseenden med det lilla gänget. Asroligt att träffa er tjejer och det ska verkligen inte dröja lika länge till nästa gång, i promiss :)

Gårdagen var en riktigt låg dag och mitt humör har inte varit så bittert på länge. Dagen började med stress till Göteborg för att fixa med Roberts visum och sen hade vi en jättemysig lunch på en otrolig salladsbar i Nordstan. När vi tagit oss hem till Borås så sjönk humöret rejält och det var inte en glad Richard som stormade in på Transcom. Skärmarna lyste rött, men bara på Ellos så det blev till att sitta jämte människor som inte behövde jobba, medan att jag slet. Vet inte var det var som gjorde att min personlighet bara försvann och jag blev ett monster med bara negativ utstrålning. Tillochmed Ida sa att detta inte var något man sett tidigare hos mig. Förbannelsen för Fredagen den 13:e måste ha hemsökt mig. 

Robert kom dock förbi jobbet, efter att ha skjutsat mina Tobbe och Mami till en fest, och höjde mitt humör med en kram och en och en annan puss. Tack! När jobbet äntligen slutade, och jag ännu en gång fick kompa hem så stod min prins med sin röda ryttare och hämtade hem mig till en kväll av idol, greys, soffan, sängen och täcket. Idag så började den stackaren vid niotiden och det var inte längre lika mysigt att ligga kvar i sängen så det var bara till att stiga upp och vakna till liv.

Men gårdagen är till viss del bortglömd (vissa saken var väldigt bra med gårdagen och dem vill jag inte glömma ;) ) och dagen ska bli jättemysig med lite fika hos Mami och Tobbe, och sen, klocka fyra, så ska jag, kocken, stå med mat på bordet och vänta på mannen.

Ha en bra dag
//Richard


Längar till värmen, med dig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0