Fjärde besöket eller vad?

Nu har jag återigen varit hos läkaren på Sjöbo Vårdcentral. Herregud sa han när jag kom dit. Är väl fjärde besöket inom två månader typ? Ja, det är väl det, orkar inte hålla räkningen :P Har de senaste dagarna känt ett tryck i örat, men han konstaterade att det inte var något fel med trumhinnan eller att det fanns någon inflamation. Tryckutjämning var hans idé, att hålla för näsan och trycka ut, vilket varje människa ska göra några gånger per dag för att jämna ut trycket mellan inner - och ytterörat. Där emellan, där hörselbenet är, går det nämligen en "slang" ner till halsen, även kallad örontrumpet. Varje gång du gäspar, gapar eller dricker så släpps det in luft vilket släpper på trycket mot trumhinnan.

Anledningen till att jag kan allt detta, är för att jag var med i en svensk version av Greys Anatomy idag haha. Under läkarbesöket så var där en liten ettrig "Sköterskestudent", som hon själv presenterade sig, som ivrigt skulle kolla i örongången på mig och sedan även lyssna på mina lungor, då läkaren fick peka ut vart nhon skulle lyssna. haha det var faktiskt riktigt roligt när han stod och förklarade allt som jag verkligen inte behövde veta, och som han inte gjort vid tidigare besök. Hon sög upp all information han kunde ge och, ja, det kändes som en liten Greys :D

Nu längtar jag till jobbet, kanske inte jobbet men att få komma dit och se honom, han som är så underbar!



Mitt öra???


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0