Halvligger på kuddar och blickar ut över havet

"Antingen äter på Hat Sairee där du halvligger på kuddar och tittar slött ut över havet"

Låter inte den frasen bara helt underbar?! Ju mer jag läser om denna underbara ö vi ska till när vi åker på familjesemester, ju mer längtar jag. Det finns så mycket å göra. Dyka, äta underbar mat, simma med delfiner och mycket, mycket mer.

Har dock en nackdel med denna resan som jag måste genomlida. Ta itu med min fobi för fucking, jävla nålar. Vaccination med Havrix (låter som en flingsort) mot hepatit A. Helt så otroligt nervös är jag, och den ska tas den 1 April och sedan en till spruta en månad efter det. Jag kommer dö!!!

De senaste dagarna har mitt bloggande inte varit på topp, men jag är på ett sådant otroligt bra humör. Allt beror på det underbara vädret vi fått hit och äntligen nalkas våren. Igår satt jag ute på balkongen och åt min frukost, fick en idé om påskris och gick ut i skogen och plockade lite fin ris. Ska lägga ut bilder på vårskogen som jag tog då också, men sitter på jobbet nu så att det ska jag lägga in när jag kommer hem ikväll.

Josefin sov över från gårdagen, så vi sov till tio idag, åkte ner till staden, och jag tror fan att det var världens reunion partey för mig. På Thai Silk, där vi åt deras otroliga thaibuffé, träffade vi en av Gittens kompisar som jag bara har träffat på avstånd en gång. Sedan gick vi runt lite bland butikerna i stan, och inne på H&m träffade vi fyra elever från årskursen under mig när jag gick i gymnasiet som vi samarbetede mycket  med. Dom var inte säsrkilt pratglada, så det bara ett snabbt hej typ, och att jag stod där en stund och såg dum ut, då jag bara tittade på dem eftersom att jag förväntade mig en lätt konversation eller lite kallprat. Men icke, så vi gick vidare.

Sedan skulle vi försöka hitta någon stanns att fika, vi gick mot Café Brusan och precis utanför så hör jag ett "Richard!". Jag vänder mig om, och där står min barndomskompis Cornelia. Det va jättemysigt att se henne igen och vi pratade lite smått. Vi bestämde oss för att äta på Tant Grön istället, och på vägen dit träffade vi på en gammal jobbkamrat från Transcom, och även med honom blev det en liten lätt konversation. Det blev ett löfte om att vi skulle festa ihop någon gång, så snart som möjligt. Väl på Tant Grön, delade jag och Josse på en fudgekaka, hmhmhmh heaven vill jag säga, och jag tog en latte, då vi märkte att det var ganska knappt om tid. Ett snabbt farväl och jag var sedan återigen på väg till jobbet. Nu sitter jag här och researchar på vad man kan göra på den orten vi ska vara på i Thailand. Slutar inte förrän 22.15 så jag ska sitta här ett tag till.

Ha en trevlig kväll, och jag hoppas att även ni har lyfts av det fina vädret som har kommit. För er som inte har lika fint väder som oss här i Borås, hopas jag verkligen att det kommer till er också så att alla äntligen kan få se ljuset i vinterns mörka tunnel.Kramar på er alla och krama er närmaste i kväll :)

//Rille

Kommentarer
Postat av: Kicki B (Gittens kompis)

Hmm.. Café Brusan? Är inte det på jobbet? Menade du inte Café Viskan? :P Eller är jag helt ute och cyklar :D För övrigt är du en jävla gris som lämnar oss för Thailandet ;D Vad kan rimligen vara bättre därborta än vad du har på Transcom? :D VA?! ;)

2009-03-18 @ 20:48:12
URL: http://www.
Postat av: maulin

Vi måste hinna ses någon dag snart igen ju!

2009-03-18 @ 22:18:49
URL: http://lockhart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0