Dagen började ju bra....host host!

Som jag skrev igår, hade jag idag sett fram emot en dag av segande i sängen, uppiffning hemma, tvätta och lite annat. Men så hade tydligen inte ödet, eller något, bestämt att min dag skulle se ut.

Vi springer i skogen, bomber faller överallt över vår stad och folkhatet växer mot dig. Du försvinner djupt bort, och hatet från folket växer bara mer. Jag springer efter dig och folket letar febrilt efter en syndabock och det är bestämt att du ska vara offret. Helt plötsligt serjag dig, springer fram och håller om dig. Tårarna faller ner, jag kan inte sluta gråta. Jag kan inte glömma kaoset som splitrat oss och vi flyr nu äntligen tillsammans igen. Plötsligt är det nutid, vi går hem till dig och jag berättar hur mycket jag har saknat dig samtidigt som det känns att allt vatten forsar ur mina ögon. Jag hör orden jag aldrig trott mig få höra ur din mun, förlåter du mig, jag har varit dum, förlåter du mig?


Jag vaknar med dessa ord i mina tankar och hoppas att det var sant, men givetvis var detta bara en dröm. Varför ska man drömma om sådana hemskt, underbara saker när man ska vakna upp och inse att verkligheten inte är sådan. Efter några minuter samlande går jag upp, tar min smutstvätt för att gå ner och tvätta. Det var ett tag sedan, så det ska bli stortvätt idag, tänkte jag!

Bokat tid den 29 februari, vänta vad är fel? runt min nyckelbricka i tvättidsschemat är det helt tomt. Fan va gött, men vänta lite! Den sista dagen i februari var igår, den 28:e. Fucken, helt smäckfult för veckan och jag får ingen ny tid denna veckan. Sheit kan man väl bara säga i sånna här situationer. Ja, ja, jag går väl upp igen, och gör mig en god frukost, tänkte jag!

Jag gör en äggmacka, med lite te som jag köpt uppe hos pappa som heter Nissarnas :) Steker egget, ojsan, det fastnade lite i stekpannan, skakar lite på pannan så att det smälta smöret ska lossa på ägget. Ojsan och wooof lät det ur mitt kök. Smöret hamnade på plattan och en stor eldsvåda skådade mina ögon. Det bara brann och jag blev helt parlyserad och började blåsa lite lätt på plattan. Släkte elden, tog mitt ganska så välstekta ägg på en macka och åt min frukost.



Längre än såhär har min dag ännu inte kommit, men jag försäkrar er om att ¨något mer kommer hända idag, skulle i alla fall inte förvåna mig! Ska snart åka till Fritsla och hälsa på Josse på hennes lilla break från jobbet, sedan blir det som skrivet igår, konditionspass med Gittens.

Ha en bra dag, så hörs vi i kväll :)

 
Så här ser vi ut på jobbet


Kommentarer
Postat av: annie

Rickard! skriv en bok! skriv en bok för helvete! det vore slöseri om du inte gjorde det! eller en novellsamling! men skriv och publicera det!!! skicka in till tidningar och bokförlag!

2009-03-03 @ 01:46:58
URL: http://raine1988.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0