Bloggtajjjm - Veckan som varit :)

Jag vet att veckan som gått, inte direkt har uppdaterats och fyllts i, men jag tänkte göra ett försök här och nu :)

Söndag 22/3-09; Dagen efter festandet på Harrys blev en lugn dag. Det blev slappande framför TV, tittandes på reprisen av Robinson. Efter att Josefin åkte hem för att jobba, blev jag helt socialsjuk och fick abstinens för att få prata lite med någon och hitta på något roligt. Då ringde jag Nattis, vi tog en promenad till macken, köpte oss lite smått och gott och tog oss sedan hem till mig för att glo på Beck. Brutalt bra avsnitt/film denna gången, jag trodde jag skulle smälta :)

 

Måndag 23/3-09; Dagen var väl inte särskilt produktiv. Ännu en ledig dag så jag bestämde mig för att ta en liten trip till Kinna för att hälsa på min gamla barndomskompis Karin. Vi hade en jättemysig dag, speciellt när vi åkte till MM med hennes nya körkort så att hon fick visa mig sin körning. Jag är så glad för hennes skull, hon ha verkligen fått början på ett riktigt bra liv nu.



Tisdag 24/3-09; Sista lediga dagen nu innan jag börjar jobba. What to do? Jo men jag åker in en liten stund till Fritsla för att ta en riktigt lång promenad med Josse och göra som vi gjorde innan jag flyttade till Borås. Tidigare kunde vi bara gå, gå och gå i flera timmar. Vi kunde vara hemma runt 12 halv 1 på natten och varit ute i fyra timmar. Våra föräldrar undrade säkert vad vi gjorde på våra promenader, spekulationer om rökning, alkoholintag eller andra fuffens, men inget sånt. Vi gillade bara att gå och prata :)

 

Onsdag 25/3-09; Working 9 to 5, löningsdag och våffeldag! Kan det bli så mycket bättre? För första gången på jättelänge gick jag till jobbet och började klockan kvart i åtta. Det var jobbigt att komma upp ur sängen, men resten av dagen var ganska så skön. På lunchen firade jag och några kollegor, Lisen och Alexandra, att lönen hade kommit, så vi tog oss en liten Taccolunch i Storknallen vilket smakade lovley. Jag skulle filma liten medans vi åt, och precis när kameran började spela in började tjuvalarmet på H&M tjuta. Det va jätteroligt, för kvinnan som det tjöt om stog bara där och viftade påsen fram och tillbaka mellan larmplankorna och det tjöt bara mer och mer. Piiiiinsamt!!! Efter jobbet var jag hembjuden hos en kompis, Sara, på våfflor. Hon hade stått och lagat hur många som helst tydligen under hela dagen och haft rullians på kompisar, som pö on pö dykit upp under dagen.

  


Torsdag 26/3-09; Dagen gick fort på arbetet, men jag hade riktigt dåligt samvete för att inte ha tränat sedan i tisdags, men det ska jag fanimej ta tag i nästa vecka. Jag gjorde dock en riktigt god gärning på Jobbet. Det var ett samtal som krävde mycket tålamod och hjälp ifrån hotellet, och jag fick den bästa servicen man kunde få från dom. De var så otroliga så jag skicade ett mejl till vår kontakt med Scandic och bad henne att skicka ett mejl till dem och tacka. Jag tror att alla behöver en sådan liten extra push då och då för att humöret ska hållas uppe. På eftermiddagen bjöd jag hem Josefin på fika, då jag hade bakat en silviakaka. Jag invigde även min kaffekokare som jag fick av Josses föräldrar som inflyttningspresent. den är oerhört cool, och brygger bara en kopp i taget :) Josse fick även lite hjälp med att färga sin utväxt, vilket jga givetvis har gjort innan, NOT!!!! Ja, ja det blev väldigt fint och hon missade dock sista bussen hem, så det blev en övernattningsgäst hos mig.

Fredag 27/3-09; Att vi skulle vara i Stockholm idag igentligen och titta på Veronica Maggio gjorde mig ganska ont i hjärtat, men det kompenserades lite under dagen faktiskt. Jag tog med mig resterna av silviakakan till jobbet för att muntra upp alla lite, eftersom att snön åter en gång har lagt sig. Jag hade planerat denna vecka att gå och käka på restaurant Oliven i Borås, eftersom att min lillasyster Lovisa skulle vara praktikant veckan ut. Japp, då var man på sista dagen, inget planerat alls och heller inte tid för att kunna åka och se henne jobba. Då ringer det på telefonen! Det är driften som säger, Richard gå hem, om du vill får du sluta nu klockan tolv XD Ja tack! Så Richard och Josefin möts upp i knalleland, tar sig till Oliven och äter lunch samtidigt som det tittar på när Lovisa går runt och plockar och ordnar och ser allmänt vuxen ut :) *stolt*. Sedan bestäms det också att en shoppingdag i Göteborg inte skulle vara helt fel, så vi tar oss dit och elva hundra kronor senare, kommer jag hem med två par Cheap Monday byxor köpta på Weekdays i Göteborg, en butik jag rekommenderar starkt :)



Lördag 28/3-9; Ja, dagen hitills har gått ut på att äta frukost och skriva på bloggen. Jag ser även fram emot en lunch/fika med mamma lite innan jag börjar jobba idag.

Hoppas att er vecka har varit lika fartfylld och rolig som min, och vi hörs snart igen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0