Bortappad i Varberg

Denna helgen har varit helt galen. Den började i Fredags då jag tog min kos mot regniga Varberg, för att möta upp mina vänner Jenntan och Sara "hot" Henriksson :)

Det var sagt att jag skulle mötas med en god Taccosmiddag, vilket jag givetvis såg fram emot. När jag kom fram hade vi tydligen lite kortare om tid än vad vi trodde, så det blev nudlar istället, men vem klagar. Sara Hot kan allt laga mot, vår lilla husmor som hon allt är :) Vi tog oss till Saras storebror Erik för att fira hans födelsedag, trodde jag. Hade fått något bakom foten och han fyllde inte alls år, och väen när jag fått reda på detta oroade jag mig ändå över att jag inte hade någon present. Vissa saker sjunker inte alltid in så snabbt ändå :p

Som tradition har jag ett mål om att gå ut på Sociten i Varberg vid studenthelgen. Det är världens drag och man träffar alltid tusentals människor man känner. Detta året blev det inte så. Vakten ansåg tydligen att jag var för full, så jag fick gå fem varv runt huset och efter fem försök att komma in så gav jag upp. Vart jag hamnade sen, blev Nyfiket, en skabbig Harrys-look-alike krog som jag inte direkt rekomenderar. Klockan var runt kvart över tolv då jag styrde min kropp hemmåt i säker takt mot Saras studentområde, då jag kom på att jag inte hade några nycklar. Att ringa och störa i deras roligheter var jag inte så ceen på, så jag offrade mig själv och la mig på asfalten utanför hennes dörr och väntade. Jag somnade och vaknade upp en halvtimme senare av att det regnade. Jag valde en närliggande buske och byggde ett litet tält med min regnjacka (Thank god for that) och sov ytterligare en timma. När jag senare vaknade av ett sms där sara skrev att hon var hemma och att vi skulle ringa om vi ville bli insläppta så såg jag min chans till torrt och värme :)

Sara själv hade tydligen gått fram ingången för att se om den var öppen eller inte, och sedan gått till en annan dörr och total missat mig hehe. Hon hade varit hemma den senaste timmen och tittat på OC avsnitt XD

Detta var bara fredagen och om lördagen skriver jag om i morgon. Nu bär det av till jobbet och jag är pigg som en nötkärna efter en god smutti (smouthie) :)


Två härliga damer

En härlig karl

Vår egna lilla husmor Sara Hot Henriksson

Jenntan på parteymoode

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0