The day that turned out well

Idag är dagen som blev bra till slut.

Det börjar med att mobilen slår en pling vid 06:15. "Ehhhh...sova lite till". Klockan ringer ytterligare en gång vid 06:30. "ehrhehmmm....nja lite till"...Bra Richard! kvart i åtta vaknar jag och kommer på: Ingen lunchlåda, duscha och GÅ till jobbet!!!

Rusar upp ur soffan (där jag numera sover eftersom att det av någt konstigt skäl drar i min sovalkov, vilket gör mig väldigt irriterad) och springer in i köket. Vad går snabbast att laga? Ja men varför inte. Makaroner och stekt falukorv, en klassiker. Hinner duscha under tiden, samtidigt som jag kokar upp vattnet till mackisarna (makaronerna) och slänger i allt i en burk med lite ketchup, lunch voila!

Perfect, äntligen på väg till jobbet och det är en skön morgon. väl framme på jobbet så drar jag direkt till en ny utbildning vi har för att spärra mobilabbonemang, tar rast, jobbar lite, tar lunch och sedan på möte i två  timmar P:...efectivety status: ZERO.

När jag kom hem känndes det som the brutale syskon-reunion på telefonen alltså. Först ringer mitt enda äldre syskon Amanda, som numera är bosatt i fjällen hos min pappa (ska förklara min familj vid ngt tillfälle) och pratar med mig vilket var oerhört mysigt :) Strax efter henne ringer min ema lillebror Fredrik, också bosatt bland topparna, och tjatar en go stund :)

Låter det som en hektisk dag? inte särskilt igentligen, men när jag skriver ner allt känns det som när man springer, typ till bussen, skynda, skynda, skynda.

Hare´ gött och lägg gärna en kommentar :)

                                  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0