Pangthursday

OMG, vilken vecka. Jag kan med handen på hjärtat säga att det varit lite tomultartat de senaste dagarna men just nu känns det som att kroppen börjar ta igen de senaste dygnen.

Onsdakvällen, direkt efter skiftet, tog jag mitt pick och pack och drog till Josse i lilla Fritsla. Vi hade en riktig nostaligisk myspyskväll, med en ride till Kinna för att köpa "lite" godis, pizza från the fabulous Ramilio Pizzeria, en dokumentär om narkolepsi ( folk som somnar typ 90 gånger om dagen ) och som avslut ett medly med gamla låtar från sent 90-tal och tidigt 2000-tal. Vi gick och la oss rätt så sent, runt ett skulle jag tro, med tanke på att jag skulle upp 7 på min enda lediga dag denna veckan, för att träna med Gittens i Borås.

Under allt svettande föreslog hon en utgång med henne och Nadja, hennes kompis från stora staden Stockholm, för kvällen på Swing. Det var nämligen så att det skulle vara "Pangtorsdag", en kväll då det är billigt för att det är lov så att fler studenter ska ut. Direkt på som jag är, ringer jag Josse och lockar med ord som "billigt" och "nästan gratis". Det smälte som smör i solsken och hon hängde på.

Efter en oerhört påfrestande dag med tre filmer hos mamma med Joshua, då jag under största tiden låg och snarkade så högt att jag själv vaknade ( ja helt seriöst! ), så gjorde jag mig redo med mina två 4,5 cider och en ganska så stark kolashot och väntade på Josse. Jag hämtade henne på stationen och efter lite drickande banade vi vägen för oss på väg till Swing. På vägen ringer Gittens, askalas, om ändrade planer. De var på x&y istället och hon hade inte fått komma in för att hon var lite för på kanelen än alla oss andra. Vi mötte henne på vägen och då förstod vi varför hon inte kommit in.

Var är min väska, var är min väska? skrek hon förtvivlat med väskan hängandes från armvecket. Hon flaxade runt med ben och armar, men efter en stunds ringande så fick vi tag på Sara, Magda och Nadja som hade gått in på krogen. Med lite kallsnack mellan Gittens och vakten så kom hon in och vi kunde äntligen påbörja festandet. Det var en torbulent kväll, med en mycket bra början med introducering av vänner, en smörja i mitten med en liten fight av vänner, men med ett gott slut med endast en vän, som jag fick dra hem med vrickad fot :P 

Dock kom vi hem från krogen, väl bevarade och dagen efter fick jag äntligen sova ut, något som det känns var länge sedan jag gjorde. Good job Richard, säger jag bara och ser fram emot den signerade skivan från Magnus Karlsson som mamma och Tobbe fixade på modemässan i Stockholm. Go Borås!

Ha det nu så trevligt, så skriver jag om mitt val för ikväll, om det blir inflyttningsfesten hos Mats och Kicki, inflyttningsfesten ho Buggsara eller en lugn lördagskväll, nu när jag har chansen att sova ännu längre i morgon :P Kramar på er alla och jag tackar Gittens & co för en...riktig Pangtorsdag!
// Ricky Ticky

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0