Its been a long day, i´ll tell you that!

Tjena och go´kväll :)

Ni vet dom där dagarna, som sakta men säker kryper fram och då man får alldeles för mycket tid för sig själv så att man tänker över sitt liv och sin framtid?! Idag har det varit en sådan dag för mig. Från att tidigt bli väkt av lillebror som sov över från filmkvällen igår och börja med en diskning + frukost + några Samantha Who avsnitt (Wich by the way is the best serie ever!!!!), till att ta en riktigt lång promenix med vår vovve Lea, som jag för tillfället passar ihop med syskonen, och prata med syrran i norr.

 

Efter prat/promenix-stunden kom jag hem till lägenheten och fortsatte med lite avsnitt från Greys Anatomy, lite godis och givetvis lite läsk. Efter en stund blev jag hungrig, och kom på att jag inte hade ätit något efter frukosten, så jag bestämde mig för att laga lite mat. Men vad? De senaste veckorna har jag pendlat mellan köttfärssås och spagetti, korvstroganoff med ris, samt kokade makkaroner med stekt falukorv. Jag behöver något nytt, en variation, en överaskning av min inre kock! It turned out pretty well, actually :)

 

Jag gjorde en slags mackarotti, men köttfärs, blandmix med ärtor, majs och paprika och kryddade upp den med pressad vitlök, peppar, paprikakrydda och curry. Jag vill inte ens skriva de ord som jag tänker på när jag vill förklara hur gott det blev, och blev lite ledsen när jag förstod att det bara skulle räcka till lunchen i morgon, men ser fram emot den nu :)

Det har även kommit jättemycket snö under natten, och eftersom att jag inte har kostat på mig ett par nya skor, så har mina sockor under de senaste dagarna, blivit dyngsura så fort jag stigit ut ur ytterdörren. Måste köpa nya skor snart, men det tar vi vid nästa löning eller så :P

Nu ska jag dra till kojs, tidigt för första gången på ett tag, eftersom att jag denna veckan jobbar dagspass och börjar 7.45 :( och dessutom kommer få träna själv hela veckan eftersom att Gittens jobbar kväll. Men suck it up och sluta lipa säger jag til mig själv, life doesn´t alwyas go my way!

Så god natt och sov så gott
//Richard Andersson Sperlich ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0