En lite besviken Richard här borta

Hejsan allihopa!

Det är idag den tredje dagen på en sex dagars ledighet vilket är mycket upskattad av min själ. De senaste veckorna har det varit mycket på jobbet och förra veckan nåddes en gräns, då jag bara kände att nu måste jag ta lite ledigt och ta tid åt mig och mina vänner.

Så i tisdags hände inte så mycket, tränade givetvis med Gittens, gick omkring och städade lite hemma, och sedan bar det av en liten resa till Fritsla för att hälsa på Josse igen. Vi åt lite wookade nudlar med kyckling, tittade på The House Bunny, en rekomendation till er som gillar Scary Movie-filmerna. Somnade ganska så fort, vilket irriterade Josse endel, då hon vanligtvis vill prata eller bara jävlas lite, men efter att ha börjat träna tidigt på mornarna blir det tidigt läggdags för mig.

Onsdag morgon vaknade jag ju givetvis upp hos Josse, som ganska surt öppnade ena ögat när jag frågade om hon skulle med in tio i åtta på morgonen och träna. Svaret blev fuck hell no! kanske inte ordagrant, men en blick säger mer än tusen ord, eller hur det går. Körde ett konditionspass med en massa jobbiga maskiner som Gittens tvingade upp mig på. Så skönt det va att bli så trött i kroppen att man knappt orkade tänka. Efter träningen tog jag en liten powernap på soffan till ett Heroes avsnitt och mötte sedan upp Josse på Eest för en liten sushilunch. Tog oss en liten shoppingrunda i stan, var nära på att åka in till Gbg, men vi stannade oss vid tanken och tog en fika på Tant Grön istället. Där jobbar en gammal klasskompis till oss, Therese Sjöblom som vi bara älskar för hennes roliga och muppiga personlighet.

 

Efter ungefär en timmes fikande tog vi oss tillbaka till Fritsla för göra en gammal goding. Ta en riktigt lång promenad genom byn för att prata om våra problem, tankar och framtidsutsikter. Det är nämligen så att detta var en vardagssak för mig och Josse då jag fortfarande bodde kvar i Fritsla. När alla andra tonåringar träffades runt fritidsgården eller vid korvkiosken, gick Josse och jag runt i byn och pratade i timmar, och det avslutades ofta med en kopp te hos Josse. Efter promenaden tog jag mig hemmåt, för att få sova ut lite idag när jag återigen skulle träna med Gittens.

Dagen kan kortfattas ganska så mycket. Jag gick upp tidigt och tränade. Idag var jag inte på topp och kände att jag inte riktigt tog ut mig till hundra procent. Kanske var det för att jag fortfarande hade sovpåsarna under ansiktet, kanske för att Gittens sög åt sig all glädje då hon var på topp, eller kanske var det snön som föll igen. Vet inte vad det var, men något gjorde så att det bara var magen som värkade idag efter situpsen. Det enda produktiva man skulle kunna säga att jag har gjort idag är min matlagning av köttfärspiroger som blev oerhört smarriga. Jag fick även ett litet chockartat besked idag då jag ringde Jonis, som för tillfället pluggar i Grebbestad, och fick reda på att hon inte skulle komme ner under veckan över huvudtaget. Jag blev lite besviken då jag hade förställt mig att vi skulle hitta på massa roliga saker som old times, men jag förstår ju också om hon inte riktigt känner at hon hinner. Så inga hard feelings, men bevöde bara lätta lite på hjärtat ;) Nu sitter jag och har precis öppnat en flaska vin som jag fick av pappa i julklapp, som jag även ska ta med till mamma och Tobbe om en liten stund.

   

Hoppas eran vecka har varit bra och att helgen blir ett bla avslut på den. Hör gärna av er om det vore så :)
//Rille

Kommentarer
Postat av: Jonis

Ååå, jag känner mig som världens tråkigaste! Vill ju komma hem och träffa dig!! Du får helt enkelt komma hit snart igen, annars kommer jag ju den 5e. Ska till Halmstad den 6e - min gode vän kanske vill hänga med? :)

2009-02-19 @ 20:00:12
Postat av: Jonis

Åååå, jag känner mig som världen tråkigaste!! Vill ju komma hema och träffa dig! Men jag kommer hem den 5e, ska till Halmstad den 6e- min gode vän kanske vill hänga med? En överraskning ingår! :)

2009-02-19 @ 20:01:56
Postat av: Jonis

För övrigt väldigt smickrande bilder du hittat denna gången!

2009-02-19 @ 20:04:18
Postat av: Jonis

2009-02-19 @ 20:04:36
Postat av: sophie

Hmm vilken go sida du har gjort.. Bra att jag kan gå in och följa lite va du gör ibland.. Nu ska vi åka hemåt och försöka shoppa lite till elvis konserten imorgon.. har ingen aning va jag ska ha på mig..kul! puss på dig, vi ses på house

2009-02-20 @ 15:05:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0