Thailand count-down: 28

Nu är det 28 dagar kvar till värmen, stränderna och DIG!

Igår pratade vi över telefon, utan tårar, men skönt att få höra din röst. Men mitt i allt så bröts det, och Roberts mobil tog slut på batteriet. Efter jobbet kom jag hem i en mörk och tom lägenhet. För att inte dra ut på själva känslan av att vara ensam så bestämde jag mig för att koppla in DVD:n i sovrummet, slå på en film och försöka somna.

Försöka var ordet. Klockan blev runt tre, och jag funderade på att ringa. Men jag intalade mig själv att försöka vänja mig, så att denna månaden inte ska bli så jobbig. Det gick väl sådär, men jag somnade till slut. Vaknade halv åtta, ställde mig i duschen och började göra iordning mig. Satte mig sedan vid datorn med en kopp te och väntade på att skype-ikonen för Roberts kontakt skulle bli grön.

Ring, ring!!! Så skönt att få se ditt ansikte igen, alla dessa små ansiktsuttryck som jag saknar :) Även kul att se din nya frill, en snäppet mohawk, assnyggt tyckte jag :) Det ska bli kul att se den live sen också :) Efter ytterligare ett otroligt samtal så var jag tvungen att gå. Hade tid för vaccination för tvinrix inför min resa. När jag kommer dit så frågar hon om jag tagit vaccinet mot "den nya influensan"? Varför förfina det? tänkte jag. Kan väl lika gärna fråga om jag har vaccinerat mig för Svinis :P

Två sprutor senare så har jag varken yrsel, feber, frossa, huvudvärk eller någon annan av de vanligaste biverkningarna. Dock så sa hon att det kan dröja en dag eller två innan de kommer, så vi får se vad jag har att se fram emot.

Nu ska jag ta mig snabbt i kragen för att gå till mamma. Hon har nämligen bjudit in mig på lunch, vilket blir köttbullar, rödkol och kokt potatis. Smaskens :)

Och sen, för Roberts del, så har jag fått tag på Gilbert Grape som du kan se fram emot att få se när jag kommer ner till dig, min prins! Saknar dig så!


Så söt när du sitter där och "spänner" dig ;) pusssssssssssssssssss!!!!!!

Kommentarer
Postat av: Michaela

¨Åh, jag gråter när jag läser detta... Jag förstår så otroligt mycket din saknad.

2009-12-04 @ 23:33:06
URL: http://hosgester.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0