Thailand count-down: 27

Och då var det 27 dagar kvar! Idag är det alltså MINDRE än fyra veckor kvar, MINDRE!!!! WIIIIII!!!!!

Vaknade upp i morses med ett smile on my face. De tidigare dagarna har det varit mer ett ansiktsuttryck som frågat sig självt om det kommer bli någon kontakt idag till Thailand. Den frågan ställer jag mig även idag, men smilet var ändå där.

Hade nämligen drömt att jag kommit ner, och att denna långa, tuffa tid var över. Och när man vaknar från en sådan dröm så brukar man ju oftast jämra sig om att det inte varit verklighet, men jag var ändå glad. Jag fick nämligen en känsla i drömmen om att all denna skit är värt det. Jag har ju vetat det innan, men nu har jag verkligen funnit ro i det. Jag säger inte att jag inte kommer vara ledsen, eller gråta resten av tiden, men det känns på något sätt som att hälften av allt bara lyftes från axlarna. Därför vaknade jag med ett leende i morses.

Roberts Thainummer (som det är döpt i mobilen) ringde igår dirket när jag kommit hem från jobbet. Klockan var runt fyra på natten i Thailand och de skulle gå och lägga sig. De skulle upp tidigt idag för att ta sig till Kho Chang. Hans pengar på mobilen tog slut, och min telefonräkning skiter jag i så jag ringde upp honom snabbt igen. Mådde dock inte bra efter att jag hade pratat med honom. Båda var väldigt nere efter att vi sagt god natt och hej då. Så en stund efter att vi lagt på, ringde jag upp igen. Då svarade en trött Annelie haha. Fick sedan höra hur hon en bra stund fick kämpa med att väcka Robert. Stackarn, måste varit jättetrött. Ville bara ringa och säga att jag är glad, och att jag mår bra. Det kommer att gå jätte bra detta, och det kommer gå fort. Jag vill att det är dessa saker du ska tänka på när du vaknar i morgon! Detta var det enda jag ville säga, och att jag återigen är glad. Vill inte säga god natt på ett ledsamt sätt, vi ska vara glada när vi pratar med varandra :) Puss, kram och god natt, så hörs vi i morgon!

Saknar dig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0