2009, mitt år!!!

2009-Mitt år!!!

 

Tolvslaget 08/09. Tunga varma jackor i vinterkyla. Glada, höga skrik. Kyssar och kramar. Fyrverkerier! Tyst, så tyst, viskar jag orden för mig själv: 2009, det ska bli mitt år. Det blev bättre än jag trott!

Detta året har, och kommer alltid betyda året då jag förändrade mitt liv och banade väg för min nya framtid. Jag har träffat människor som jag aldrig kommer glömma. Gjort saker som sitter inpräntat i minnet. Levt som aldrig tidigare.

Det finns några speciella tillfällen detta året som verkligen har gjort mig en starkare, mer tryggare person. Datum som aldrig som har satt spår i mig som aldrig kommer att försvinna.

24/1-09              Första dagen jag grät detta året. Grät av lättnad för att inte längre behöva ljuga. Att slippa gå runt att försöka framstå som en helt annan person, en människa som jag hatade. Att äntligen kunna släppa tunga tankar och bara, inte bry sig. Att bli en lycklig människa, att vara sig själv. Äntligen fick jag ut orden. Äntligen! 19 år skulle det ta, men det var en av de bästa dagarna i mitt liv!

26/1-09              Starten på bloggen. För vissa inte en stor betydelse, men för mig var det ett sätt att kunna skriva av mig vid tillfällen det behövdes. Eller bara skriva av rent nöjje. Bloggen har verkligen hjälpt mig att tänka på vad jag själv känner och vad jag själv tycker. Den har även hjälpt mig att komma ihåg saker, vilket alltid är lika rofyllande och lugnande.

28/3-09              Thailandsresan med familjen som jag aldrig kommer glömma. En helt otrolig resa, med familjen jag inte träffar så ofta. Det var underbart att spendera så mycket tid med er. Det blir inte så ofta, men det är lika underbart varje gång.

30/7-2/8-09     Pridefestivalen med Gittens och Nadja. Det var en helg som jag inte ens kan beskriva. Även om jag ändå hade bestämt mig för att vara den jag är så kunde jag själv inte acceptera det. Tänk känslan att hata sig själv! Efter dessa tre dagar, så kom jag hem med huvudet högt, redo att möta världen som den jag är och att vara stolt. Att äntligen kunna gilla sig själv, att känna ro till den jag verkligen är, utan att må illa. Alla dessa år som jag bara har känt avsky för vem jag är, var bortblåsta! Nu kom jag på att jag är jag, och det är det som gör mig!

6/8-09                The night at Tellus! Att en liten push från vänner till att gå ut för att det är sista Torsdags-kvällen som kom att bli en början på en ny framtid trodde man ju aldrig. Lisen, Alex och Kicki hade bestämt sig för att fira rejält och praktiskt taget tvingar mig ut på Harrys. Stannar inte där länge och drar ut dom där ifrån. Vi springer in på Tellus för att äta, och där, längst fram i kön står Robert. Råkar ställa mig jämte, vi får oss ett gott skratt och äter tillsammans med alla andra. Dags att gå hem, och det blev en lång promenad tillsammans med honom. Startskottet för ren lycka!

5/9-09                Jag må vara den mest envisa och svåra personen du träffat, men denna dagen så ”klämde vi in något”. Det blev ett märke i en bil, film på bergakungen och en mysig fika. Dagen som jag var så rädd för, då jag skulle sitta i en bil med en annan kille i mer än tio minuter. What to do? Så fort jag steg in i bilen, då släppte all nervositet, all osäkerhet. Jag kände mig trygg av ditt sällskap. Jag hade roligt, skrattade mer än någonsin. Den första dejten, hehe, så underbar som den var!

Jag har lärt känna mig själv, jag har utvecklats, tagit utmaningar, upplevt glädje, kärlek! Jag vill tacka alla, alla som jag har fått uppleva detta året med. Det har varit ett år som bjudit på att vänskap blir starkare, att gamla band återupptas. Att min familj har fått se mig som den jag är. Att jag älskar en person som också älskar mig.

Förväntningarna på det nya året vet jag inte vad jag ska säga om. Jag vet bara att det kommer bli ett underbart år, och jag öppnar det med tre underbara veckor med min finaste, men det bästa är att vi sedan ska hem, tillsammans, och börja leva…

Tack 2009, välkommen 2010!!!

Gott Nytt år!!!


Kommentarer
Postat av: Michaela

tack du med. du är väldans fin. slår vad om att du kommer få ett sjuhelvetes år också :) kram till dig

2009-12-31 @ 10:58:57
URL: http://hosgester.blogg.se/
Postat av: Pärlan

låter som ett helt underbart år!! o nästa kommer nog inte bli sämre!

Gott Nytt År på dig!! : )

2009-12-31 @ 12:49:58
Postat av: Niffe

Hoppas året har vart bra för dig! Ha en skitbra nyårsafton :) KramPuss /Niffe

2009-12-31 @ 13:08:00
URL: http://accordingtoniffe.blogg.se/
Postat av: mutti

ubert bildspel,,, men tobbe fråga var va han? :( ....puss..

2009-12-31 @ 20:57:10
URL: http://knappastettsuntliv.blogg.se/
Postat av: jenntan

haha vikket gött bildspel ricky :) Den sista videon var kul hahahaha...."faan va misslyckat"....

2010-01-01 @ 15:18:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0