What happens on Pride, comes out on the blog

Jaaaa.....då har alla kanske miljoner frågor om vad som igentligen hände under min och Gittens Pridevisit :) Förhoppningsvis besvaras några av dem nu. Måste bara på förhand be om ursökt för eventuella skrivfel då jag inte sovit sedan igår, för i natt valde hjärnan att tänka på alldeles för mycket saker, saker som får magen att pirra, för att kroppen skulle känna av sin sanna trötthet. Men shit the same, får väl sova ikväll istället :P

Torsdagen, resedagen, bjöd på alldeles för mycket vin och alldeles för lite Patricia, men den var inte helt fy skam. Gittens och jag möts på Borås tågstation för att hoppa på tåget till Herrljunga. Där byter vi till ett direkttåg till Stockholm, då vi först får platser bakom varandra, men lyckas till slut sno åt oss ett parsäte så att båda kunde lyssna på lite musik :) Båda lika pepp och förväntansfulla, jag lika nervös som vanligt, men även Gittens, som aldrig brukar vara nervös, kände fjärilarna i magen.

När vi kommer fram så tar vi oss ut till Alvik, där vi möter Nadja vår lilla värdinna. Tar oss hem till henne och sätter direkt igån med drickandet. Problemet var bara vart vi skulle gå, men vi bestämde oss för att ta det när vi kom fram i stan. Medan Gittens och Nadja gjorde sig i ordning så tog jag det ena glaset efter det andra och blev till slut väldigt kalas, rund om fötterna, på kanelen....ja ni fattar. Vi tar oss in till stan, på något sätt över en bro någon stanns, kommer faktiskt inte ihåg var men måste varit vid centralen då jag minns att vi springer in på Scandic Continental och ber om att få låna toaletten; Vi jobbar faktiskt på centralbokningen! Toalett hade de tydligen inte och ut fort som rackans för att hitta någon annan.

Kom på något sätt fram till Patricia, en båt med många gayfester och vi ställer oss i kön. Vakten sneglar lite på mig, en vinglande person med trötta ögon och säger; Du är för full, kom tillbaka efter ett var runt om! God, Gittens och Nadja säger åt mig att gå upp för en backe, över en bro och sedan vända, vilket jag gör, ställer mig i kön igen och vakten utbrister; Jag menade inte typ två minuter, snarare minst tio, gå en gång till! Goood, vi tar oss mot McDonalds för mat och vatten då vi på vägen möter ett sött litet par. Jag går fram och börjar meningen med; Ursäkta, vet ni några bra gayställ....OMG!!! Sträcker ut armarna och omfamnar den ena av dem och utbrister; Det är ju....Roger från Rix FM!!! Kändiskåt som jag är så kan jag inte heller sluta där utan måste givetvis fylla i med; Här går jag, en enkel boråsare i den stora staden, och möter Roger från Rix FM!!! gud va söt du är! Roger gör inget annat än och skrattar, kramar om mig och säger att vi ses. Pinsamt!!!!!!!

Efter besöket på McDonalds så gör vi ett nytt försök på båten och ställer oss i kö. Kommer fram till vakten som säger; Ja, hur länge tror ni att ni har varit borta? Jag svarar, med rådjursögon; Ja, vi har ju varit och ätit och druckit vatten, sååå....20 minuter minst. Vakten tittar lite tveksamt men säger till slut; Okej, visa leg bara! Sträcker ivrigt fram körkortet, vakten tittar på det och säger med en djupt indragen suck; Man måste fyllt 20, varsågod. och visar mig utgången igen. 20 dagar, 20 DAGAR kvar till man är 20 år, men icke!!! trots missödet så var vi ändå hemma runt 4 och vi såg alla fram emot att försöka ta de få timmarna vi fick till sömn eftersom att vi skulle upp tidigt nästa dag för shopping!!!

På fredag morgon blev det upp vid tio, Gittens och Nadja var uppe klockan halv sex eftersom att jag glömt att stänga av mitt alarm och sedan sovit så djupt att jag själv inte vaknat av det :P Det blev upp snabbt och fixa iordning sig, ut till stan och shoppa lite. Vi hade inga planer alls på vad vi skulle göra på kvällen, men Gittens ringde lite samtal och skrev upp oss på lite listor här och var. Nadja fixade oss på listan på Metro och förklarade ganska tydligt att jag endast var 19 dagar från 20 år :P Åt på saluhallen på Östermalm, kollade asheta underkläder, snygga väskor, skor och kläder :) Försökte sedan leta upp Prideområdet för att strosa runt lite där, och efter nästan två timmar fann vi det äntligen men det var jäkligt svårt haha kanske berodde på att jag sa fel park som den skulle vara i (vi skulle följt efter sailor hat)

På kvällen blev det sedan bestämt att vi skulle möta upp Jessica och hennes kompisar Markus och Angelika på Blue Moon Bar. Gaybloggaren Robin hade fest där och vi satt på listan, så gratis entré och företräde i kön är inget att säga nej till :P Efter att vi fått igång dansgolvet, druckit lite mer och sett lite B-kändisar så gick vi vidare till Metro där Nadjas kompis fixade in oss. Gratis och företräde igen, me like :) där rockade vi verkligen loss, hetrokrog där alla glodde som fan på mig i min snygga mask som jag snott av Jessicas kompis Anton på förra krogen, men vi var ändå lätt hetast :) Kom hem runt halv 4 på morgonen igen, somnade med stora förväntningar om vad Pridetåget skulle ge.

Lördag morgon klockan nio, börjar dricka halv tio, gör i ordning oss, packar drycken och tar oss till tunnelbanan. När vi väntar där drar vi i oss tre cider, på tunnelbanan tar vi två cider och en öl. Väl på stureplan vi Anglais så dricker vi resten på deras lobbytoalett :) Vi var hetare och mer pepp than ever :) I varsin skärande färg rosa, rött och serisrosa boa så går vi mott SSUs lilla tält för att mingla. Blir inte så mycket mingel utan en flaska vin och mycket skratt. Träffar dock på Jonathan och Viktor, sjukt trevliga och roliga killar :)

Sedan bar det av, med dansande steg bort mot Pridetåget. Stämningen innan det skulle dra igång var obeskrivlig. Vi sprang runt och blev fotograferade med alla möjliga personer. transor, bögar, flator och annat som vi bara älskade. Blev även fotograferade AV väldigt mycket människor och det var sjukt kul. När tåget började gå var stämmningen så hög bland oss tre att vi råkade gå för fort så att vi gick om flaket, och sedan vick det köra om oss igen :P Nadja och jag valde att hoppa upp på flaket för att slippa gå och kunna dansa mera. Dansen pågick nonstop i tre timmar, runt om i stan som var fylld med 350 000 åskådare, med ett tåg på ca 35 000 personer. Fy fan va nice :) Väl framme på prideområdet så får vi gratis pass av SSU som tack för att vi gick med dem och hjälpte dem att bära in deras saker till deras tält :) Hallå, lätt värt det, kunde gjort det utan att få ett pas, återigen ett bevis på glädjen, tacksamheten och gemenskapen under Pride :)

Var på området en stund, Nadja, Jonathan och Viktor HIV-testade sig. Det skulle jag också gjort men när jag fick reda på att de var tvugna att sticka i armen, så lät jag det va :P Vi åt lite mat, fotograferade oss med Mona Sahlin (som det kommer bild på senare givetvis) och såg alla härliga människor. Vi drog oss hemmåt runt femtiden för att varva ner lite, inte bågot jag var så keen på att göra men vad gör man inte för sina trötta vänner. Dush, ombyte och mer dricka, sedan var vi redo för Pride igen :) Vi tog oss till Zinkensdam, lyssnade på Marit Bergman, dansade och skrek lite grann. Sedan bar det av till Kungsträggården där vi skullemöta upp Jessica + Leo och Cia från jobbet som också var uppe och festade. Vi gick till Salvation som skulle ha något extra jippo men ingen av oss visste vad det skulle vara. Nadja kände sig för trött och åkte hem, men Gittens och Jag gav oss inte och betalade för första gången under resan inträdet, 200 kronor, och gick in. Fanns en utomhusbar med tak over ett dansgolv. Sedan såg vi även en stor trappa som ledde upp till ett andra dansgolv och det var där vi förstod vilket jippot skulle vara.


OMG vilka kroppar. Både Gittens och jag råkar få syn på två inoljade muskulösa killar, stå på en scen och dansa. Vi sprang båda in på dansgolvet och såg även de sju andra som också var där :) Vi kunde knappt fokusera på dansen, utan blickarna slets mot de fyra scenerna i rummet där de var utplacerade. Jag hade inga hämningar och beslutade mig för att få vara med på kort med två av dem. Gick fram med beslutna steg mot två i Baren och skulle kräva att få vara med på ett kort. Behövde dock knappt kräva något, utan de charmades ganska så snabbt av mig och ställde upp :) Vi dansade till 4, tog oss hemmåt, hoppade av en station för tidigt, fick inte tag på en taxi och gick en go morgon promenad. Tjugo i fem var vi hemma, gjorde en varsin macka och skrattade lite :) Gick och la oss halv sex, sov i två timmar och sedan var det upp och packa för att ta oss in till stan och åka hem :) Bussresan hem var allmänt flum och vi hade skitkul när vi satt och dansade hela vägen till min IPod haha

Prideveckan gav mig en ny syn på den värld vi lever i och jag kände mig hemma. Världens roligaste helg och jag världens bästa människor att vara med :) Saknade dock en sak av helgen, men det kommer säkert fler tillfällen för att ses ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0