20 otroliga år, sista timmen nu!!!

Den 19 augusti 1989, klockslag 09.02 hörs det skratt från BB i Eskilstuna. Med en moder som krampaktigt hållit tag i lustgasen, och en fader som avsvimmat så kommer en prickig liten pöjk till världen. Med en syster redan kommen, och fyra syskon till att vänta, så kunde man inte förutspå en bättre framtid.


Började i första klass på Sjöboskolan, där många vänner träffades varje dag, lekte kurra gömma, burken, jage och allt vad det nu heter. Familjen flyttade till Fritsla, där resterande 6 årskurser spenderades.  Jag har bråkat, jag har slagits, jag har sprungit runt, varit fjortis, diva, bitch, cooling WB, komfrimand, nörd, tönt, en i det "coola" gänget! Träffat älskade vänner som Josefin, Annie, Karin, Hampus, Mirijam, Petra, Sofie, Ludvig, Emil, Daniel, Morgan, Gloria, Therese, Michelle, Jenntan, MuttieMalin, Helena, Caroline, Uno, Jonna, Hanna, Sara1, Sara2 och gud vet vilka mer. Ställde upp på soareer, sjöng i kören, elevrådsrepresentant.


Gymnasiet bjöd på ännu mer spänning, och efter lite beslutsångest mellan Media, Teknikprogrammet, Estet musik så hamnade jag på Entreprenörsprogrammet. Vilka tider med fika för flera hundra kronor varje vecka, skippa lektioner, hoppa runt och vara helt galen, driva företag, plugga som en gris, kvällspromenader, shopping i storstan Borås, teater som finns på youtube, återfinna gamla kompisar, hitta nya vänner för livet. Johanna, Annie Hallman, johanna tysken, Nathalie, AnnaSus, Sara hot henriksson, Vickan, Kristian, Utte, Jocke, Ulf, Agnes, Elina, Lejla, Brian, Selma, Maya, Sara3, Emilia Plutten och många, många fler.


Efter studenten blev det rakt in i arbetslivet som har bjudit på dans bland datorerna, flumma runt , högljuda skrik, näsblod, frågor om man rökt på eller ej, blivit utskälld, blivit älskad, blivit uppskattad, att växa och bli sig själv. Träffat helt otroliga personer, Gittens, Dina, Lisen, Alex, Jhonny, Kristofer, Marios, Vicky, Cherie,  Anna, Kicki, Tina, Annika, Annika TL, Sonja, Tandis, Keat, Robert, Linda, Ida, Jennifer, Oscar, Sara, Lena, Jeanette, Ingela, Hanna, Andrei, Emelie, Samira, Daniella, Jenny, David, Roger, Ullen, Josefin, Anna, Micaela och många, många fler.


De människor som jag har nämnt nu är bara skorpan av det lager av folks om jag träffat under min tid som har berört mig. En hjärna på en tonåring kan i minnet ibland likna en guldfisk och jag ber om ursäkt om man känner sig utesluten, men jag kan garantera dig att du aldrig glöms av mig  även om jag inte för tillfället har dig i tanken.


Jag älskar min krångligt komplicerade familj, mina älskade föräldrar, bonusföräldrar, syskon, bonussyskon, far och morföräldrar och lika mycket bonus på den fronten också. Till er alla kan jag med stolthet säga att ni är min familj och att jag aldrig kommer sluta älska er över allt.


Att ha levt 20 år som singel så har man vissa åsikter om andras förhållanden. Se förbi varandras brister, älska varandra, spela inga spel, var trogna, lär av varandra, lär ut av era erfarenheter, se varandra i ögonen och säg med en enda blick att ni älskar varandra :)


I min sista stund som tonåring så sitter jag med en påse neverstopp och en skål snabbmackaroner. Livet är helt underbart.


Grattis till mig!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0