Helgen med Lisen

Helgen med Lisen i Stockholm var grymt lyckad och efter att jag kommit hem kan jag verkligen säga att impulsgrejjer är roliga att göra.

Utan någon som helst förplanering, utan att ens bestämma vad vi ska göra där, satt vi i måndags/tisdags och bestämde oss för att på fredag ta bilen och dra upp till vår kära huvudstad. Vi bosatte oss hos Lisens underbara pappa i Nacka, gustavsberg/gustavsvik :P

På resan upp stötte vi på lite hinder, bland annat världens regnskur vilket resulterade i en ganska så kraftig vattenplaning, men också strömavbrott på McDonalds så att mat och toalettbesök var uteslutet :P När vi efter halva resan byter av varandraför att köra slår hungern till vid Shell och det blir korv, chips och lite bra bilmusik :D

När vi äntligen kommit fram så chillade vi resten av kvällen, tog en varsin öl (tro det eller ej, men jag drack lite öl faktiskt) och pratade. Det var riktigt mys och vi gick inte å la oss förrän halv ett, tidigt i vanliga fall, men det var ett måste då lördagen skulle bli en heldag på stan.

Vi gick nog i en timma, och redan hade jag shoppat min budget och lite till. Asroligt att gå i Stockholm för shopping, då utbudet av all är mycket större men också för att det finns så många "okända" butiker med asroliga kläder. Urban Outfiters, Weekday, 20xH&M, Zara, Top Shop, Top Man...ja det var bara en liten del av det vi hann med :D

Lördagkvällen bestod av att dricka lite vin hemma, sedan ut på krogen runt tio, halv elva. Ingen av oss ville riktigt gå ut och vara uppe så sent och dricka brutalt, då vi skulle köra hem dagen efter. Vi satte oss på Scandic Malmens lilla hotellbar. Asnice ställe att sitta och dricka lite på för att prata och bara chill. Runt halv ett så mötte vi upp en "nybliven" Stockholmare, Michael. Asroligt då vi aldrig har setts innan, utan bara haft kontakt via internet. Men tröttheten slog till på oss alla och vi kände nog alla tre att det var dags att gå hem.

Resan hem gick bra, jag fick köra hela vägen :D När jag kom hem så väntade världens överraskning, men det vill jag inte berätta just här och nu men det kommer en förklaring på detta i morgon :)

Ha en go måndag, and step in when ever liksom :)


Urban Outfiters, grymt cool butik

Sushi :D

Sushi :D

I väntan på buss 421


Så shnyggg de blew :P


Kommentarer
Postat av: Markus

Urban outfitters e najs! Roliga typ genomskinliga provhytter haha

2009-08-31 @ 20:40:27
URL: http://bxb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0