Röd näsa inför ledigheten

Så sköönt att få vara ledig i fem dagar, tänkte jag. Att få steka lite i fint väder, tänkte jag. Att träffa kompisar i Varberg, tänkte jag.

Detta tänkte antagligen inte någon annan. De senaste dagarna har vädret blivit finare och finare. Samtidigt har klädantalet blivit färre och färre. Detta resluterar givetvis till en snyftande, äcklig förkylning i regn och rusk. Igår försökte jag härda ut det på jobbet, men det slutade med att jag fick gå hem tre timmar för tidigt.

Efter jobber bestämde jag träff med Alexandra på ONOFF där hon skulle hjälpa mig att välja en ny kamera. Hennes pojkvän är säljare där och jag visste sen tidigare att han hette Simon. När Josse och jag går in i butiken, möter vi först Alexandra och sedan kommer det fram en kille bakom henne med namnskylten Simon. Jag säger hej, skakar hand och ber om hjälp för att titta på en kamera. Simon börjar gå mot kameraavdelningen då Alexandra säger lite svagt; A, fast nu är det där fel Simon. Piiiinsamt! Men, men, jag går sedan fram och hälsar på rätt Simon och snart är jag ute ur butiken med min alldeles egna systemkamera. Blev en Nikon D60 och jag är väldigt nöjd med min nya bebis.

Jag hade också fått ett bussgods skickat till centralstationen så jag skyndade mig dit och fick världens överraskning. Ett stort, oväntat paket, märkt med inehållet påsk från Pappa, Ann, Amanda, Arvid, Fredrik och Siri. Det var som ett stort kinderägg med massa söta och roliga små påsksaker. Fick även lite godis i ett jättefint påskägg i porslin, vilket verkligen uppskattades :)

Sedan bar det av med grillkväll här hemma med besök av Ärtan, Josse och Lollo. Vi hade en jättemysig kväll med god mat och mycket skratt. Really felt like old times :) Under kvällen och natten förvärrades min förkylning och idag varjag tvungen att sjukanmäla mig från jobbet. Det är riktigt tråkigt att behöva bli sjuk nu, men jag har inställningen att bli frisk till på lördag för då kommer äntligen en favorit i repris, Johanna :) Hon slutar att vara tonåring på måndag och vi ska fira hennes näst sista natt som tonåring på lördag och då måsta jag vara fit for fight.

Hoppas er påsk blir rolig men mycket godis, ägg och påskbrasor. Se upp för er som är i Borås, i might be there :)
Ha´re gött nu allesammans, Richard :)

    

Kommentarer
Postat av: Gittens

Åh har du gått och skaffat dig en systemkamera nu med. Nu hoppa sjag bara att denna kameran gillar mig mer än din förra.

2009-04-08 @ 17:41:32
Postat av: Jonis

Ser mycket mycket mycket fram emot lördag!! :)

2009-04-08 @ 18:14:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0