Måndagen, första dagen på veckan

Det kändes att det var måndag igår. Dagen började med att jag åkte till vaccinationsavdelningen på lasarettet för att ta min sista spruta innan jag åker. Jag satt väl där och väntade ett tag, tills jag tyckte att det hade tagit lite förlång tid och jag gick till receptionen. Ursäkta?, jag tänkte bara undra om det jag har kommit hit rätt tid? frågade jag receptionisten. Namn? frågade hon och jag svarade. Nja, du är ju lite tidig, sa hon med ett leende. Okej, sa jag, vilken tid har jag? Enligt mina beräkningar, sa hon, om 23 timmar och 55 minuter. Vi båda brast ut i skratt eftersom att jag kommit en dag för tidigt men hon fixade detta så jag fick möta min rädsla för nålar igår så jag fick det överstökat.

Det var mycket att göra på jobbet, men det var ändå inte så jobbigt. Slutade kvart över åtta, mötte upp Nattis på vägen hem och medans vi gick blev vi sjukt sugna på pizza. Smarrens tänkte vi och började gå mot Galaxia, som har stans bästa kanter. Framme vid pizzerian så märker vi att det är stängt så vi ändrar våra tankar, går in på macken brevid och köper oss ett varsitt kvällssnack. För mig blev det lite chips med dippsås, fast jag kände inte för att äta upp allt så jag har lite kvar.

Runt tio över tolv skickar la Josse ett sms till mig där hon skriver att hon fått tag på Spotify! Jag blev helt till mig och jätteglad för hennes skull, då hon även säger att jag oerhört lätt kan få tag på det. Jag sprang upp ur sängen och satte på datorn. Hon skickade länken via msn och nu kan jag sitta och lyssna på i stort sett vilken låt i hela världen. Jag älskar Spotify!!!

Nu ska jag dra ner mot stan och köpa och fixa lite saker som ska vara gjort till innan jag åker till värmen. Ha en underbar dag och vi får hoppas på vädret idah, ser dock lite molningt ut här i Borås, men det blir som det blir.
//Richard

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0