Enn liten fågel viskade i mitt öra, samtidigt som den stod på min disk

När jag, en helt vanlig trosdag, satt och kollade runt lite lätt på internet för att hålla mig uppdaterad, så hörde jag en lätt duns på fönstret. En för lätt duns för att det var en snöboll (tanken slog mig, även om snön inte är kvar) och för hård duns för att det skulle vara ett litet löv.

Jag gick ut på balkongen och där ligger in liten, liten fågel som andas kraftigt och har ett krogitg ben. Vad ska jag göra? Jag kände genast ånger och ringer min vän Johanna för att rådfråga. Jag la den i en låda med vatten och lite från från råttmaten jag har kvar. Värm den sa Johanna och det försökte jag göra. När jag gick närmare med min hand, flög den upp ur lådan och landade på mitt diskställ med nydiskad disk. Jag gick emot den, pötte lite lätt på den och den flög upp på min drömfångare. Den hänger precis vid fönstret ochjag öppnade det. Så fort den hörde sina kompisar utanför gjorde den i från sig ett underbart kvitter som jag aldrig hört från någon fågel förut. Ytterligare en liten lätt knuff på den och den flög ut.

Dagen och fågeln är räddad, nu ska jag bara slänga lådan och rädda disken :)
//Rills and Bird

(Tackar Johanna för hennes heroiska insats trots antalet kläder på kroppen)








Kommentarer
Postat av: sophie

ohhh, vilken solskenshistoria.......pusskram mutti

2009-04-16 @ 13:23:47
Postat av: Jonis

Jag är oerhört lättad att det slutade som det gjorde! Tänk om både fågeln och du hade strykit med! Förresten, ser fåglar ut sådär, benen och andra delar står ju åt alla håll... Klart, han var väl chockad, stackarn! Tjing tjong!

2009-04-16 @ 16:05:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0